Colt Express

0 out of 5

139.95 

Colt Express przenosi graczy z powrotem na amerykański Dziki Zachód, gdzie grupa bandytów planuje dokonać wielkiego napadu na Union Pacific Express. W pociągu porozrzucane są sakiewki, klejnoty i sejfy, ale w pociągu wszystkiego chroni Szeryf. Historia jest nieco inna niż na filmach, ponieważ gang nie pracuje razem, aby ukraść towary. Każdy gracz działa na własną rękę i stara się ukraść jak najwięcej najcenniejszych łupów by tym samym wygrać grę!

 

Producent: Rebel

Dostępność: Brak w magazynie Kategorie: , ,

Opis

banner gry colt express

Colt Express przenosi graczy z powrotem na amerykański Dziki Zachód, gdzie grupa bandytów planuje dokonać wielkiego napadu na Union Pacific Express. W pociągu porozrzucane są sakiewki, klejnoty i sejfy, ale wszystkiego chroni Szeryf. Historia jest nieco inna niż na filmach ponieważ gang nie pracuje razem, aby ukraść towary. Każdy gracz działa na własną rękę i stara się ukraść jak najwięcej najcenniejszych łupów by tym samym wygrać grę!

pociąg w rozgrywce

Opis i zasady gry Colt Express

Ilość graczy: 2 – 6 osób

Wiek: od 10 lat

Czas rozgrywki: ok. 40 – 60 minut

Plansza w Colt Express składa się z ładnie ilustrowanych trójwymiarowych wagonów. Oczywiście na czele pociągu znajduje się lokomotywa, a liczba wagonów jest równa liczbie graczy. Każdy wagonik rozpoczyna grę z pewnym łupem (w oparciu o to, co jest wydrukowane na podłodze), a Szeryf z sejfem znajdują się w lokomotywie. Na początku musimy jeszcze stworzyć talię z czterech losowo wybranych kart rundy, oraz losowo wybranej karty stacji. Karty te określają liczbę i rodzaje akcji w każdej rundzie, a także punktację specjalną.

Na koniec każdy gracz wybiera, jakim bandytą chce być – i bierze odpowiednią planszetkę gracza. Na niej jest również informacja o specjalnej zdolność tej postaci. Następnie każdy otrzymuje dwie talie kart. Po lewej stronie od planszetki z „bohaterem” układamy 6 kart Pocisków – reprezentują one twoją broń. Każdy gracz otrzymuje również identyczną talię 10 kart Akcji. Są one umieszczane po prawej stronie.

Gra toczy się przez 5 rund – w każdej rundzie są 2 fazy: Planowanie i Napad. Na początku rundy pierwszą rzeczą do zrobienia jest odwrócenie wierzchniej karty z talii rund. Ta karta powie Ci ile tur odbędzie się w tej rundzie i czy będą jakieś specjalne wydarzenia. Dodatkowo każdy gracz rozdaje sobie na rękę 6 kart ze swojej talii Akcji.

W fazie Planów – gracze wykonują swoje tury zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Możesz zagrać karty z ręki na stos akcji na środku stołu (zazwyczaj są one odkryte) LUB możesz dobrać trzy karty ze swojej talii akcji. Jak powiedziałem karty są zazwyczaj zagrywane odkryte, aby wszyscy gracze mogli je zobaczyć. Jednak niektóre karty rundy mogą nakazywać ci zagranie określonych kart zakrytych. Zagranie dwóch kart jednocześnie lub nawet zmianę kolejności gry ze zgodnej z ruchem wskazówek zegara na przeciwną do ruchu wskazówek zegara. Liczba akcji wykonanych w fazie jest równa liczbie tur określonej na karcie konkretnej rundy odsłoniętej na początku rundy.

 przykładowa rozgrywka

Następnie przechodzisz do fazy Napadu – gdzie wykonujesz akcje z zagranych wcześniej kart. Gracz rozpoczynający rundę bierze stos akcji i odwraca go. W ten sposób karta zagrana jako pierwsza w rundzie znajduje się teraz na wierzchu talii. Następnie jedna po drugiej karty są odkrywane, a akcja na karcie jest wykonywana przez właściciela danej karty.

  • Zmiana piętra – przenieś się z wnętrza pociągu na dach lub odwrotnie
  • Przenieś – przesuń swojego Bandytę o jeden wagonik (jeśli jest w pociągu) lub maksymalnie 3 wagoniki (jeśli jest na dachu)
  • Ogień – strzelaj z pistoletu! Możesz strzelić do Bandyty w sąsiednim wagonie (ale nie we własnym) jeśli jesteś w środku. Jeśli jesteś na dachu możesz otworzyć ogień do każdego w zasięgu wzroku w dowolnym kierunku. Wybierasz swój cel i dajesz mu jedną ze swoich kart z nabojami. Twój cel musi dodać tę kartę do swojej talii Akcji.
  • Szeryf – Przesuń Szeryfa o jedno pole w dowolnym kierunku. Jeśli w tym samym pomieszczeniu znajdują się jacyś Bandyci wszyscy uciekają na dach. Następnie każdy z nich musi wziąć kartę neutralnego pocisku i dodać ją do swojej talii Akcji.
  • Rabunek – rozejrzyj się po swojej aktualnej lokalizacji. Przy odrobinie szczęścia znajdziesz tam coś ciekawego. Portfele warte od 250 do 500 dolarów. Klejnoty są zawsze warte 500 dolarów. Kasy pancerne są zawsze warte 1000 dolarów.
  • Cios – Jeśli jesteś w tym samym miejscu co inny Bandyta możesz go uderzyć i ukraść mu żeton Łupu. Uderzony Bandyta musi następnie przenieść się na to samo piętro sąsiedniego wagonu.

Przechodzisz przez cały stos akcji, a następnie runda kończy się, gdy nie ma już więcej kart. Na koniec rundy każdy gracz bierze wszystkie swoje karty – 10 kart Akcji z którymi zaczął, oraz wszystkie zgromadzone przez siebie karty nabojów. Tasuje je, a następnie rozdaje sobie 6 kart na następną rundę. Następny etap gry zaczyna się od odkrycia nowej karty Rundy i gra jest kontynuowana.

Pod koniec piątej rundy gra się kończy. Gracz, który wystrzelił najwięcej pocisków, otrzymuje jedną premię końcową w wysokości 1000 $. W przypadku remisu wszyscy remisujący gracze otrzymują 1000 $. Następnie sumujesz zebrane żetony łupów i sprawdzasz kto ma najwięcej pieniędzy – ten gracz jest zwycięzcą!

 planszetka gracza

Nasza krótka recenzja

Gra jest zarówno strategiczna, ale ma swoje chaotyczne momenty. Na początku każdej rundy musisz zobaczyć jakie karty Ci rozdano, a następnie opracować plan. Próba odgadnięcia co zrobią twoi przeciwnicy w połączeniu z możliwymi akcjami w twojej ręce określi jak zagrasz swoje karty. Jeśli nie jesteś zadowolony z losowania zawsze możesz wydać akcję, aby dobrać karty. Oczywiście oznacza to, że w tej rundzie będziesz mieć o jedną kartę akcji mniej w stosie – ale być może będziesz musiał lub musiała coś poświęcić, aby zyskać lepszą akcję którą naprawdę chcesz wykonać. Jeśli mieliście pecha i często byliście celem w grze wasza ręka może być pełna pocisków, które nie robią nic innego niż uniemożliwiają dobieranie przydatnych kart na samym początku rundy.

Chaotyczna część gry pojawia się, gdy twoja starannie zaplanowana sekwencja działań zostaje w jakiś sposób wykolejona. Może to mieć miejsce, gdy ktoś cię uderzy i zostaniecie przeniesieni do innego wagonu czego się nie spodziewaliście. Lub Szeryf zostanie przeniesiony na Twoje pole i zostaliście zmuszeni do ucieczki na dach. Na dachu pociągu nie ma żadnych żetonów łupów więc teraz o ile nie planujesz już zmiany piętra, nie będziesz mógł zebrać żadnych łupów w tej turze.

Gra jest super, a plansza 3D jest naprawdę zgrabna. Składanie całości trwa około 20 minut i nie trzeba już później tego powtarzać ponieważ całość bez rozkładania mieści się w pudełku, które ma dobrze rozplanowane separatory.

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że będziesz mieć przynajmniej jedną rundę w której nie zrobisz wiele. Ponieważ Twój niesamowity plan został zakłócony przez coś czego się nie spodziewaliście. Albo co gorsza gdy spodziewasz się, że coś się wydarzy. Na przykład że Szeryf zmusi Cię do wejścia na dach, a potem tak się nie dzieje. Ale już zagraliście kartę zmiany poziomu, a potem jesteście zobowiązani wspiąć się na dach z własnej woli – i teraz właśnie plan bierze w łeb! Ten chaos zwykle rozprzestrzenia się na wszystkich graczy i jest prawdopodobne, że wszyscy zaliczą jakąś wpadkę.

Więcej informacji o Colt Express wraz z miejscem w rankingu wszech czasów znajdziecie na BoardGameGeek.

komponenty do gry Colt express

Czy gra Colt Express nadaje się dla dzieci ?

Oczywiście że tak. Zdarzą się chwile niezadowolenia w związku z opisywanym wcześniej chaosem, czy po prostu atakowaniem innych graczy, ale na tym ta Bandycka gra polega. Nie mniej śmiało można ją polecać i kupować dla dzieciaków.

Jak grać w to w ile osób ?

Najlepiej grać w maksymalną ilość sześciu osób. Wtedy to mamy największy możliwy skład i dzieje się po prostu najwięcej. Do tego stopnia, że ciężko czasem nadążyć za wydarzeniami.

Ile czasu zajmuje jedna partia ?

Ogólny czas rozgrywki jest krótki (30-40 minut).

Wewnątrz pudełka wraz z separatorami gry Colt Express

Zawartość:

  • 132 karty
  • 26 żetonów
  • 10 elementów terenu
  • 6 wagonów (do złożenia)
  • 6 pionków bandytów
  • pionek szeryfa
  • lokomotywa (do złożenia)
  • instrukcja

Informacje dodatkowe

Producent

Rebel

Autor

Christophe Raimbault

EAN

3770002176399